Några rader om vad som händer i huset just nu och närmaste veckorna: Arbetet med den nya entrén har påbörjats, den beräknas vara klar i mitten på juni. När den öppnar och stora entrén mot Slottsbacken stängs, kommer vepor och skyltar att sättas upp utanför som visar vägen till nya entrén och vad som sker inne i huset.

Det pågår arbete med dörren mellan Bibliografigången och A-salen vilket gör att besökarna måste gå via C-salen in till A-salen under några dagar.

Uppehållsrummet på plan 4, tidigare Café Carolina, stängs den 2 juni och våra besökare kan tyvärr inte erbjudas något liknande utrymme under ombyggnationen. Vi rekommenderar en promenad till Botaniska trädgården och caféet där under sommaren!

Shopen stänger den 1 juni och kommer att finnas i universitetshuset under ombyggnationen. Men, vykort och några andra varor kommer fortfarande att säljas på Carolina Rediviva, i informationen i C-salen.

Work on the new entrance has started, it is expected to open in mid June.  Also, the door leading to Reading Room A is closed for a few days, visitors may instead enter via Reading Room C. What is left of Cafe Carolina closes on June 2, unfortunately visitors can not be offered a similar space during the reconstruction. We recommend a visit to tje Botanical Gardens and the café there during summer! The shop closes on June 1st and will later open in the University Main Building – however, postcards and some other items will still be sold at Carolina Rediviva, in Reading Room C.